Practica exercici sense adonar-te'n

Per mantenir la salut són necessaris trenta minuts d’activitat física moderada cinc dies per setmana. El sedentarisme augmenta el risc de patir diverses malalties i causa el 5,5% de la mortalitat al món.
Un cop acabades les vacances d’estiu i amb l’arribada de la tardor, és aconsellable començar una rutina diària per tal de posar-se en forma. No hi ha un tipus d’activitat física idoni per a tothom, cadascú pot trobar el que més s’adapti a les seves necessitats. En alguns casos fent activitats esportives; en altres sumar diverses activitats de la vida diària. El més important és la constància i la regularitat, per garantir una bona forma física.
A més, practicar activitat física de manera habitual disminueix l’estrès, l’ansietat, la depressió i la millora la salut mental en general. L’activitat física acumulada al llarg del dia i integrada en la rutina diària és, per tant, una eina de promoció de la salut i prevenció i control de les malalties.
Us proposem petites accions per practicar exercici sense adonar-vos:
-Desplaceu-vos a peu, amb bicicleta o amb patins per anar a la feina, a l’escola o a comprar.
-Sortiu a caminar, feu els encàrrecs a peu.
-Pugeu per les escales en lloc d’agafar l’ascensor o les escales mecàniques.
-Aparqueu el cotxe una mica més lluny del que és habitual, o baixar de l’autobús o del metro una o dues parades abans.
-Jugueu amb els nens o amb el gos.
-Realitzeu les feines de casa o petites reparacions, i treballeu a l’hort o al jardí.
-Feu bicicleta estàtica o cinta rodant mentre mireu la televisió.
-Feu passejades familiars, aneu a buscar bolets.
Més Notícies | Más Noticias | More news

Comments are closed.

Home | eHub | Email